22 detsember 2016

Loll aga ilus.


Kui mingi sümbol minu ellu tuleb siis tavaliselt jääb see sinna päris pikaks ajaks.
Seekord siis öökull.
Olen viltinud öökullibeebisid,
kasutanud lindu mitme märkmiku kaanel
ja nüüd siis istutas see tegelane ennast seinakellale.

Kes kõik tema meil ei ole:
 tarkusejumalanna kaaslane.
Saatana ja Pimeduse Vürsti sümbol.
tarkuse sümbol
surma- ja leinalind,
õnnetuste ja haiguste ettekuulutaja jne jne.

No ja mida ütleb selle kõige kohta Aleksei Turovski:

``Öökull, Athene noctua, tarkusejumalanna Pallas Athena sümbol, on inimlikust seisukohast hinnates rumal lind. Õigupoolest on lollimat sulelist väga raske leida, kui võtame aluseks võime olukorras kiiresti orienteeruda. ``
No vot! Loll aga ilus!
Ka minu lumekakk tuli päris ilus välja, üks mu parimaid klaasisulatuse töid.

Mulle endale meeldiks siiski mõelda öökullist kui tarkuse sümbolist.
Loodan, et see tarkuse sümbol aitab nii mul kui ka minu perel
 omada meelekindlust leppida asjadega, mida me ei saa muuta,
julgust muuta neid asju, mida meil on võimalik muuta
ning tarkust teha nende vahel vahet."
 

Kommentaare ei ole: